Solskydd!

Aftonbladet listade olika hudtyper och hur länge man kan vara i skolan och vilken solfaktor som behövs vid olika scenarion. Jag vet inte vilken men någon av dom här är jag, kanske en blandning.. Då förstår man att jag inte kan vara i solen utan att bli super röd. Jag brukar ha mellan 15-20 på kroppen 20 i ansiktet och det högsta jag har på min näsa!


KELTISK HUD

Mycket ljus och känslig hud. Ibland eller ofta fräknar.

Så länge kan du vara i solen utan skydd: 11 minuter

Så hög solskyddsfaktor krävs för 1 timme i solen: 6

Så hög solskyddsfaktor krävs för 4 timmar i solen: 22


KAUKASISK HUD

Ljus hud. Sällan fräknar. Ljusblont till brunt hår.

Så länge kan du vara i solen utan skydd: 15 minuter

Så hög solskyddsfaktor krävs för 1 timme i solen: 4

Så hög solskyddsfaktor krävs för 4 timmar i solen: 16


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0