Bloggtorka trots ösregn!

Här var det bloggtorka, men blir ju så på sommaren det är inte direkt datan som lockar mest! Snart är det midsommar, blir familjekalas på muskö som jag ser fram emot super duper mycke Mia med familj kommer idag och Johan och Emma kommer imorgon!

Jag hoppas inte att midsommarvädret kommer spegla sommaren för just nu öser det ner, vi kanske klarade oss undan regnet i förrgår men idag får vi desto mer. Ett lite segt rinnande avlopp i källartrappen gjorde att jag fick springa ut i ösregnet med kink och ösdon för att ösa det värsta medans pappa fick igång pumpen.

När pappa kom upp och sa att det rann in lite i källaren så blev jag ganska så förvånad när han letar fram ett dl mått och springer ner (hur sjutton ska han kunna ösa med det) men det visade sig att han behövde få in lite vatten i pumpen för att den skulle fungera!

Hur är vädret hos er?

Kommentarer
Postat av: Älsklingen

Vädret är nere i söder alltid lika fint som alltid. Solen skiner 30c+, i vattnet 22-25c+, koltrstarna viskar i mina öron...ELLER.....inte. 20c+ lite halvmulet, men det funkar :)

2011-06-26 @ 20:21:03
Postat av: Nathalie

hahaha ni där nere sjunger alltid "regnet det bara öser ner, jag är så blöt om både skor och strumpor"!

2011-06-27 @ 10:44:45
Postat av: Älsklingen

Regn behövs för att bruka dina grödor! Utan regn, inget korn, vete, rågsikt, potatis eller dyligt. Så det så!!



P.s Vi har vist det sol (L)

2011-06-27 @ 22:35:34
Postat av: Anonym

Regn behövs för att bruka dina grödor! Utan regn, inget korn, vete, rågsikt, potatis eller dyligt. Så det så!!



P.s Vi har vist det sol (L)

2011-06-27 @ 23:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0